TEACHING IS SO MUCH MORE THAN JUST A WAY OF MAKING MONEY - IT'S A UNIQUE PROFESSION WHERE BY GIVING YOU'RE GETTING, BY TEACHING YOU'RE LEARNING, BY GROWING OLDER YOU'RE GETTING YOUNGER.

пʼятниця, 24 листопада 2017 р.

11 form

Useful Phrases for Letter of Application

по-русскипо-английски
Я узнал из вашего объявления в…I see from your advertisement in…
Я узнал от деловых партнеров…I have learned from business associates…
Я хотел бы получить эту должность.I'd like to apply for this post.
Пожалуйста, вышлите более подробную информацию об этой должности.
 Вместе с формой заявления о приеме на работу.
Please send me further details of the post.
 Together with the application.
Как вы увидите из прилагаемой автобиографии…As you will see from the enclosed CV (curriculum vitae)…
У меня довольно большой опыт работы в этой сфере.I have considerable experience in this type of work.
Кроме того, я принимал участие в некоторых конференциях по этой теме.I have also attended several conferences on this subject.
Я считаю, что соответствую требованиям для этого поста.I feel I can meet the requirements of this post.
В данное время я работаю в экспортной фирме.I am currently working for an export firm.
Я ищу похожее место работы.I am looking for a similar post.
Сейчас я хочу сменить работу.Now I wish to change my job.
Я свободно владею французским и немецким.I speak fluent French and German.
Я владею основами… языка.I have basic knowledge of…
У меня специальность…I have qualifications in…
У меня диплом по специальности…I have a diploma in…
Я имею ученую степень…I have a degree in…
Я печатаю со скоростью… знаков в минуту.My typing speed is… per minute.
Я стенографирую со скоростью… в минуту.My shorthand speed is… per minute.
У меня есть опыт работы с компьютером.I can operate the computer.
Я работал с текстовым редактором.I have used a word processor.
Я родился в…I was born in…
Я ходил в школу…
 …где я выдержал следующие экзамены…
 …по следующим предметам…
I went to school in…
 ...where I passed the following examinations…
 ...in the following subjects…
Я учился в университете в…
 …где в качестве специальности изучал…
 ...И… в качестве второй специальности изучал…
I went to University in…
 ...where I studied… as my major.
 And… as my minor.
Я окончил университет по следующим предметам…I graduated in the following subjects…
Я сдал государственные экзамены с отличием.I passed the State exam with distinction.
Я не прошел по следующим предметам…I failed in the following subjects…
Затем я проработал… лет в фирме…Then I worked for… years for a firm…
Я провел… лет за границей.I spent… years abroad.
В 2007 я стал начальником отдела.I was promoted to department manager in 2007.
В 2008 меня уволили по сокращению штатов.I was made redundant in 2008.
С этого времени я не работаю.I have been unemployed since then.
В техникуме я изучал…At professional school, I took courses in…
Я имею специальность секретаря со знанием иностранного языка.I was trained as a bilingual secretary.
Я хочу работать в более крупной организации с международными связями.I wish to work for a larger organization with international links.
Чтобы расширить возможности продвижения по службе…To improve my career prospects…
По личным мотивам.For personal reasons.
Я ищу работу с большой ответственностью.I am looking for a position with more responsibility.
Я хотел бы работать за рубежом.I wish to work abroad.
Я хочу продвинуться по службе.I wish to improve my chances of promotion.
Мне нужно место с лучшей перспективой.I’m looking for a post with better perspectives.
Я хочу использовать знание иностранных языков.I wish to make use of my knowledge of languages.
Я претендую на место…I have applied for the post of…
Если вы захотите пригласить меня на собеседование, я могу прийти в любое время.Should you wish to invite me for an interview, I can come to be interviewed at any time.
Для встречи я располагаю только пятницей.I can only come to interview on Fridays.
Разрешите перенести встречу на поздний срок.Could I come to interview at a later date?
Я буду готов встретиться с 14 июня.I shall be available from the 14th June onwards.
Надеюсь, что вы положительно решите вопрос о моём трудоустройстве.I hope that you will consider my application favourably.
Я прилагаю отзыв моего бывшего нанимателя.I enclose a reference from my previous employer.
Я прилагаю копии отзывов двух моих бывших нанимателей и копии моих дипломов.I enclose copies of references from my last two employers, and copies of my diplomas.
Имена двух поручителей указаны ниже.The names of two references are given below.
Я буду благодарен, если вы не будете обращаться к моему настоящему работодателю.
 ...до нашей встречи.
 ...без моего согласия.
I should be grateful if you would not approach my present employer.
 ...prior to the interview
 ...without my prior consent.
Я с удовольствием предоставлю вам любые другие сведения, которые могут вам понадобиться.I would be pleased to provide you with any further information you may require.
Прилагаю конверт с обратным адресом.I enclose a stamped addressed envelope.
Я прилагаю мой..., в котором вы найдете полную информацию о моей квалификации и опыте работы.I enclose a CV, which gives full details of my qualification and work experience.
Мне 29 лет, не женат/ не замужем/ в хорошей форме и здоров(а).I’m 29, unmarried, fit and healthy.
Я был бы вам благодарен, если вы согласитесь поручиться за меня.I should be grateful if you would agree to act as a reference on my benefit.

9 form


How to increase your vocabulary





Готуємося до ЗНО

Програма ЗНО з англійської мови



http://testportal.gov.ua/progeng/

Готуємося до ЗНО


Рівні володіння англійською мовою!

Готуємося до ЗНО-2018

ВИЗНАЧЕНО ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2018



  • Наказом Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2017 року № 1287 затверджено Календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2018 році.
  • Відповідно до наказу, реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 6 лютого до 19 березня 2018 року. Змінювати реєстраційні дані учасники зовнішнього незалежного оцінювання зможуть до 2 квітня 2018 року.
  • До 30 квітня 2018 року зареєстровані учасники отримають на своїх інформаційних сторінках запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
  • Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання триватиме з 22 травня до 23 червня. Тестування з математики відбудеться 22 травня, української мови і літератури – 24 травня, іспанської, німецької, французької мов – 29 травня, англійської мови – 1 червня, біології – 4 червня, історії України – 6 червня, географії – 8 червня, фізики – 11 червня, хімії – 13 червня.
  • Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднений до 30 квітня 2018 року. Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та неконтрольованих територій Донбасу), триватиме з 3 до 21 травня 2018 року.
  • Інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщена на інформаційних сторінках учасників тестування до 21 червня 2018 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, іноземних мов, математики, біології будуть оголошені до 15 червня, з історії України, географії, фізики, хімії – до 21 червня.


http://testportal.gov.ua/2017/09/20/vyznacheno-terminy-provedennya-zno-2018/

четвер, 23 листопада 2017 р.

11 Form

  Tests

http://hitfile.net/2FUX

9 form


Enteprise 3  tests



http://hitfile.net/download/free/2KPH



9 form

CONTROL TEST
VARIANT 1
1. Underline Complex Object. Translate the sentences into Russian.
  1. They don’t want him to drive them mad.
  2. I would like you to obey me.
  3. They don’t let their son make money.
  4. She made them do a course.
  5. I didn’t expect your behavior to embarrass me.

2. Rewrite the sentences in Reported Speech:
1. “I’ll go shopping tomorrow”, he said.
2. “Will you visit us next summer?” he asked Jonathan.
3. “Where have you been?” Paul asked her.
4. “I can’t go out today,” she said to her.
5. “Please give me a glass of water,” he said to Jill.
3. Put in an article where necessary.
1. I went into … church with a lot of other little girls and sat in the corner.
2. Every Sunday he went to … church.
3. …. school was a low building.
4. You don’t go to …. school to sleep at your desk.
5. Jim broke his leg and was taken to … hospital right away.
4. Say whether the statements are true or false.
  1. The first American flag was made by Betsy Ross.
  2. There are thirteen stars on the modern US flag.
  3. There will always be thirteen stripes on the US flag.
  4. There were thirteen stars and thirteen stripes on the original US flag.
5. Read the text and mark the statements true (T), false (F) or not stated (NS).

Jim lived with his parents until he was twenty-one years old, and then he got a job in the office of a big factory in another town, so he left home. He found a comfortable little flat which had two rooms, a small kitchen and a bathroom, and he lived there on his own.
At first he cleaned it himself, but he did not like it, so he determined to find someone else to do it instead of him. He asked a lot of his fellow workers at the factory what they did about this, and at last one of the men said, «Oh, Mrs. Roper comes and cleans my flat regularly. She washes the dishes, irons my shirts and keeps the place neat and tidy and so on. I’ll introduce her to you, if you like. She’s a charming old lady. She does her best, but she hasn’t got much energy».
«Well, you’d better ask her to come and see me, please,» Jim answered. So the next evening Mrs. Roper came to see him, and she agreed to come to his flat every morning for an hour.
After she had been working for Jim for two weeks, he looked at the mirror in his bedroom and thought, «That mirror looks very dusty. Mrs. Roper’s forgotten to clean it. I can write on it with my finger.» He wrote a message in the dust: «I’m coughing whenever I breathe because everything in this room is very dusty.»
He came home at 7 o’clock that evening, and when he had eaten his supper, he went into his bedroom and looked at the mirror. «That silly woman still hasn’t cleaned it!» he said to himself. «All it needs is a cloth!»
But then he bent down and saw a bottle in front of the mirror. «I didn’t put that bottle there,» he thought. «Mrs. Roper must have left it.» He picked the bottle up and looked at it carefully.
«She’s written some words on it», he said to himself. He read the words. They were: «Cough-medicine».

1.   Jim left home city to continue his education.
1) True    2) False    3) Not stated
2.  Jim could not clean his house because he was allergic to dust.
1) True    2) False    3) Not stated
3.   Mrs. Roper did not have enough time to dust the room.
1) True    2) False    3) Not stated
4.   Jim was not happy with Mrs. Roper as a cleaner.
1) True    2) False    3) Not stated

CONTROL TEST
VARIANT 2
1. Underline Complex Object. Translate the sentences into Russian.
  1. Mark didn’t want his parents to punish him for it.
  2. They would like him to respect them.
  3. We don’t let them drive us mad.
  4. He makes her make up her mind.
  5. I don’t expect us to make friends.
2. Rewrite the sentences in reported speech:
1. “We’ve brought you a present”, she said to me.
2. “Can you play the piano?” he asked the girl.
3. “Why are you late today?” teacher asked him.
4. “Waite here, please,” Laura said to Rob.
5. “Don’t make any noise,” mother said to us.
3. Put in an article where necessary.
1. There were many visitors at … hospital.
2. He was in … prison for two years.
3. He went to…prison to visit his father.
4. What are you going to be after you leave … school?
5. Tom isn’t in. He’s in … college.
4. Say whether the statements are true or false.
1. The first American flag was made by G. Washington.
2. There are more than thirteen stars on modern US flag.
3. The stripes on the flag stand for all the states of the US.
4. There are fifty stars and thirteen stripes on flag now.

5. Read the text and mark the statements true (T), false (F) or not stated (NS).
Modern people use various means of transportation to get from one place to another. In the old days people had to travel several days, weeks and months to get to the place they needed. They either went on foot, by coaches driven by horses or on horseback or by boats and so on. Then trams, cars, buses, planes, underground and other means appeared.
Many people like to travel by plane as it is the fastest way of traveling. A lot of people like to travel by train because they can look at passing villages, forests and fields through windows. Some people like to travel by car. There they can go as slowly or as fast as they like. They can stop when and where they want.
People who live in big cities use various means of transportation to get from one place to another. Londoners use the underground railway. They call it «the tube». London’s, underground is the oldest in the world. It was opened in 1863. There was one route at that time, four miles long. Now London’s underground has 277 stations and it is 244 miles long.
London was the first city where trams appeared, but now it is one of the greatest cities in the world where no trams have been used for many years. Londoners prefer buses. London’s buses are double-decked buses. The first bus route was opened in London in 1904 Today there are hundreds of routes there. The interesting thing is that some of the routes remain the same as many years ago.
Londoners use cars. One can see a lot of cars in London streets. When Londoners leave the town, they use trains, ships or planes.

1. In old days people used one way of transportation.
1) True    2) False    3) Not stated
2.Different people prefer different transport.
1) True    2) False    3) Not stated
3. London’s underground is the largest in the world.
1) True    2) False    3) Not stated
4. Today Londoners use buses more often than they use trams.
1) True    2) False    3) Not stated

11 form

Test 11 form

 I   Choose the right form


1 If Harry ( weren’t/ hadn’t been) a wizard, he wouldn’t ( be able/have been able) to do the things he could.
2 If Jane ( weren’t/hadn’t been) a real witch now, she wouldn’t( be/have been) able to turn people into animals so often.
3 If Alice ( didn’t take/hadn’t taken) a tablet, she would (have/ have had) a headache now.
4 If the door ( didn’t squeak/ hadn’t squeaked) when you were leaving the room, you wouldn’t ( wake / have woken) the baby.

II Use the correct form.

  1. 1Bob arrived at 11. I wish he had arrived … . ( early )
  2. 2 Why don’t you come to see me… ? I miss you. (often)
  3. 3 I like it when Jane does the washing-up. She washes the plates…. than I do.
(carefully)
  1. 4James runs … than Gerald. He runs … of all of us in fact. (fast)

 III   study or learn

      1 to… how to ride , 2 to… the prayer by heart, 3 to… Greek, 4 to… how to swim, 5 to… wildlife, 6 to…. from other people’s mistakes 7 to …. French in the kindergarten.

IV Choose the right form

1 It happened a couple of years ago if my memory serves me ( right/rightly).
2 ( Most/Mostly) of my friends are my classmates.
3 Have you been abroad (late/lately) ?
4 Most planes travel (high/highly) above the clouds.
5 The word “cute” is nowadays (wide/ widely) used in British English.

V Ask questions.

     Mary went on a picnic last Sunday.